



W nowej Polityce materiał, nad którym z Bartkiem Chacińskim pracowialiśmy przez ostatnie pół roku.
Historia jest o zjawisku, które Bartek celnie nazwał kiedyś "niezachem". Chodzi o muzykę z egzotycznych, niezachodnich krain, która w naszej hemisferze funkcjonuje nie w obiegu etno i world music, ale na nowomodnych festiwalach i w nowomodnych playlistach. Obaj dużo takich rzeczy słuchamy.
Od góry: Songhoy Blues ("Music in Exile" to jedna z częściej granych rzeczy w naszym domu), instrumenty grupy Samo z dalekiego Tadżykistanu, Shavqmamad Pulodov z Samo - konstruktor tych instrumentów, Bachir Attar z Master Muscians of Jajouka (nagrywali z Brianem Jonesem, Ornetem Colemanem i odurzali się z Williamem Borroughsem) i na koniec w polskiej słocie Ata Kak z Ghany. Klasyczne dwuminutowe spotkania.
Za pomoc w organizacji wywiadów dziękujemy organizatorom festiwali: Unsound, Off i Docs Against Gravity. Dziękujemy podwójnie, z tego względu, że nie mieli w tym żadnego partykularnego interesu, wywiady nie są reklamą konkretnych edycji festiwali, ale opisem szerszego zjawiska.